Ζέστη: μακριά από… το πιάτο του!

Γράφτηκε από την  Ιουν 30, 2017

Πάρτε τα απαραίτητα μέτρα για να προστατεύσετε τον ευαίσθητο οργανισμό του μωρού σας. Την περίοδο του καύσωνα και, γενικότερα, των υψηλών θερμοκρασιών, χρειάζεται ακόμα μεγαλύτερη προσοχή σε όσους κανόνες υγιεινής αφορούν στη διατροφή –ειδικά αν έχετε στο σπίτι μωρό!

 

Γι' αυτό:

1. Να βγάζετε τα περιτυλίγματα των τροφίμων πριν τα βάλετε στο ψυγείο. Να αφαιρείτε, για παράδειγμα, το χαρτί που συγκρατεί σε δυάδες τα κεσεδάκια των γιαουρτιών, την αυγοθήκη από τα αυγά, τις σακούλες από τα λαχανικά κτλ.

2. Να πετάτε πάντα τα κομμάτια μεμβράνης ή αλουμινόχαρτου που χρησιμοποιείτε για το «σκέπασμα» των τροφίμων και να προτιμάτε το χαρτί κουζίνας για το σκούπισμα των φρούτων (αλλά και των χεριών σας), παρά την πετσέτα.

3. Να μην ξεχνάτε ότι πολλές λοιμώξεις μεταδίδονται από τα σύνεργα μαγειρικής. Γι' αυτό, να τα πλένετε σχολαστικά και να μη χρησιμοποιείτε για όλα τα τρόφιμα το ίδιο μαχαίρι και την ίδια σανίδα κοπής.

4. Να μην τοποθετείτε το γάλα στην πόρτα του ψυγείου, γιατί είναι η πρώτη που υφίσταται τη διαφορά θερμοκρασίας με το περιβάλλον και, τώρα το καλοκαίρι, ανοιγοκλείνει συχνά.

5. Να βάζετε μια χαρτοπετσέτα στο σακουλάκι με το φρούτο που θα φάει το παιδί στο πάρκο ή την παραλία, προκειμένου να απορροφήσει την επιπλέον υγρασία. Διαφορετικά, τα καλοκαιρινά φρούτα που έχουν λεπτή φλούδα, θα μαυρίσουν αμέσως!

6. Να χρησιμοποιείτε παγοκύστες σε φορητό ψυγειάκι ή σε θερμική τσάντα, όποτε πρόκειται να μεταφέρετε ένα γεύμα. Ακόμα κι έτσι, όμως, είναι καλύτερο να παίρνετε μαζί σας τα υλικά (για παράδειγμα, για ένα σάντουιτς) και να το παρασκευάζετε μόλις λίγα λεπτά πριν την κατανάλωσή του.

7. Μετά το μαγείρεμα, να μην αφήνετε τα φαγητά να «κρυώνουν» πάνω από 20-30 λεπτά.

8. Να προτιμάτε τρόφιμα σε μικρές συσκευασίες, που προσφέρουν μια σχετικά εγγύηση υγιεινής, τις ανοίγετε επιτόπου και δεν περισσεύουν...

9. Να θυμάστε ότι τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης είναι πιο ευαίσθητα! Ιδιαίτερα δε όσα περιέχουν πολύ νερό στη σύνθεσή τους (όπως ο ανθότυρος ή το κοτόπουλο) αλλοιώνονται πολύ εύκολα.

10. Να θυμάστε, τέλος, ότι ο ζωμός λαχανικών ευνοεί την ανάπτυξη βακτηρίων –όπως, εξάλλου, κάθε τι ρευστό. Αν θέλετε να έχετε πάντα έτοιμο, ψύξτε τον στο ψυγείο (ποτέ μην αφήνετε ζωμό σε θερμοκρασία δωματίου), μοιράστε τον στη θήκη για τα παγάκια και καταψύξτε τον. Έτσι θα τον ζεσταίνετε σε «δόσεις» όποτε είναι να ετοιμάσετε το φαγητό του παιδιού, αν και θα έχει «χαθεί» σημαντικό μέρος από τις βιταμίνες του.

Ελευθερία Κανακάκη

E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Fresh News

Το site morethanawoman.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη εμπειρία σας