Sex diet

Γράφτηκε από την  Απρ 15, 2016

Οι περισσότεροι άνθρωποι στην εποχή μας πάσχουν από μειωμένη σεξουαλική ορμή, και εκτός από το άγχος, μία από τις αιτίες που ευθύνονται γι' αυτό είναι το τι βάζουν στο στόμα τους.

Τα τρόφιμα μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την σεξουαλική επιθυμία-libido. Με απλά λόγια, η libido, δηλαδή η σεξουαλική διάθεση και διέγερση οφείλονται κατά κύριο λόγο σε δύο παράγοντες: 1) την ψυχική υγεία του ατόμου σε συνδυασμό με τα μηνύματα που στέλνονται από τον εγκέφαλο και 2) στην ικανότητα αντίδρασης του σώματος. Η διατροφή επηρεάζει και τις δύο διαδικασίες και μπορεί να συντελέσει στην επίτευξη των ανώτερων επιπέδων διάθεσης και ανταπόκρισης του οργανισμού.

Τα επίπεδα τεστοστερόνης επηρεάζουν την σεξουαλική επιθυμία, έτσι ώστε οτιδήποτε που καταστρέφει αυτές τις ορμόνες μπορεί τελικά να επηρεάζει την επιθυμία τους για σεξ. Αν διαπιστώσετε ότι είστε πιο πρόθυμοι να κοιμηθείτε από το να κάνετε σεξ σε καθημερινή βάση, αυτό σημαίνει, ότι σεξουαλική ορμή σας μπορεί να χρειαστεί μία ενισχυτική δόση.

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταφύγετε σε φαρμακευτικά (viagra) και άλλα σκευάσματα (τύπου gingko biloba ή υοχιμβίνη). Θα πρέπει, όμως, να γνωρίζετε πως ορισμένα συμπληρώματα που περιέχουν εκχυλίσματα εντόμων ή φυτών μπορεί να είναι τοξικά. Οπως για παράδειγμα η περιβόητη «ισπανική μύγα» (που, πάντως είναι μια ουσία απαγορευμένη από τον ΕΟΦ) και μπορεί να προκαλέσει βλάβη στα νεφρά και γαστρεντερική αιμορραγία.

Το μόνο που χρειάζεται είναι η προσθήκη από μερικά βασικά τρόφιμα στη διατροφή σας για την ενίσχυση της libido και να πάρετε πίσω την σεξουαλική σας διάθεση.

Εδώ, παρουσιάζονται συνοπτικά οι τροφές που μειώνουν το άγχος για το σεξ καθώς και οι τροφές που αυξάνουν την ερωτική επιθυμία, καθώς και ένα ενδεικτικό πρόγραμμα (προτεινόμενο από διαιτολόγους-διατροφολόγους).

Τροφές που μειώνουν το άγχος για σεξ:

Η μειωμένη παραγωγή της ουσίας GABA της ουσίας που είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο του νευρικού συστήματος, αυξάνει το άγχος και ο πάσχων δεν μπορεί να χαλαρώσει για να απολαύσει το σεξ. Σε αυτήν την περίπτωση είναι πολύ βοηθητικά τα πλούσια σε υδατάνθρακες τρόφιμα, όπως: καστανό ρύζι, δημητριακά ολικής αλέσεως, πατάτες, αλλά και το μπρόκολο, το σπανάκι, οι φακές, οι μπανάνες, τα εσπεριδοειδή, το αγριοκύμινο, το κάρδαμο, η κανέλα, το γαρίφαλο, ο κόλιαντρος, η λουίζα, η ρίγανη, η πάπρικα, οι σπόροι παπαρούνας, το δεντρολίβανο, το φασκόμηλο, το χαμομήλι, το ρόφημα λεμονιού και ένα-δύο ποτηράκια κρασί την ημέρα. Από τα συμπληρώματα, χρήσιμα μπορεί να είναι το μαγνήσιο και η βιταμίνη Β6.

Τροφές για αύξηση της ερωτικής επιθυμίας:

Η έλλειψη της ερωτικής επιθυμίας να οφείλεται σε έλλειψη ντοπαμίνης. Τα τρόφιμα που διεγείρουν την παραγωγή της είναι τα πρωτεϊνούχα, δηλαδή: κρέας, πουλερικά, γαλακτοκομικά και το φύτρο του σταριού. Γι’ αυτό κάθε ένα από τα τρία κύρια γεύματα της ημέρας θα πρέπει να περιέχει πρωτεΐνες. Την παραγωγή της μπορεί επίσης να τονώσουν επίσης: ο βασιλικός, το μαύρο πιπέρι, το πιπέρι καγιέν, οι καυτερές πιπεριές, το μάραθο, το σκόρδο, η πιπερόριζα, το δεντρολίβανο, το κύμινο, το σουσάμι, ο καφές και το τσάι. Όσον αφορά τα συμπληρώματα, αυτά που μπορεί να βοηθήσουν είναι το φυλλικό οξύ, το τζίνσενγκ, η θειαμίνη και ο ψευδάργυρος.

Οι διατροφολόγοι συστήνουν ένα ιδανικό μενού για καλύτερο σεξ:

Πρωινό:
1 ομελέτα με σπανάκι και μανιτάρια, 1 φέτα άσπρο ψωμί του τοστ, 1 κ.γ. βούτυρο, 1 φέτα πεπόνι.
Σνακ:
1 φλιτζάνι τσαγιού φρέσκιες φράουλες.
Μεσημεριανό:
1 σάντουιτς με τόνο, σέλερι και άσπρο ψωμί, μισό μήλο, 1 κ.γ. μαγιονέζα, στικς καρότου, 1 κουτάκι αναψυκτικό-τσάι, 1 σοκολατάκι από μαύρη σοκολάτα.
Απογευματινό:
1/2 φλιτζάνι αμύγδαλα.
Βραδινό:
100 γραμ. χοιρινό, 1 ψητή πατάτα, 1 ανάμεικτη πράσινη σαλάτα με λάδι και βαλσάμικο, 1/2 φλιτζάνι ψητά φασόλια με λάδι ελιάς, 1 ή 2 ποτηράκια κόκκινο κρασί.

Και εύλογα αναρωτιέται κανείς: Είναι τελικά αλήθεια ή μύθος τα αφροδισιακά τρόφιμα;

Αυτό που είναι σίγουρο είναι πως, κατά γενική ομολογία, είναι ότι δεν υπάρχουν αρκετές επιστημονικές αποδείξεις, που να αποδεικνύουν τις δράσεις τα αφροδισιακών τροφίμων. Πολλοί πιστεύουν ότι τα αφροδισιακά τρόφιμα λειτουργούν πραγματικά με την αρχή του φαινόμενου placebo (εικονικό φάρμακο). Ουσιαστικά, οι άνθρωποι αναμένουν απ’ αυτά τα λειτουργήσουν ως αφροδισιακά και έχουν την εντύπωση ότι όντως το κάνουν, και πολύ απλά είναι καθαρά θέμα ψυχολογικό.

Στην πραγματικότητα αυτό όμως, που ισχύει είναι πως υπάρχουν συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά σε διάφορα τρόφιμα, τα όποια λειτουργούν στον οργανισμό με τέτοιο τρόπο, μέσα από την κατανάλωση τους, ώστε να προσφέρουν συνολικά τόνωση, διέγερση και αναζωογόνηση, ώστε είμαστε σε θέση να τα συνδυάζουμε με αυτού του είδους τη δράση. Ουσιαστικά λοιπόν διατροφή και libido πάνε μαζί!

Σίγουρα μία σωστή διατροφή είναι ενισχυτικός παράγοντας για να ''μαρσάρετε'' την libido σας και να καλυτερεύσετε τη σεξουαλική σας ζωή. Σε κάθε περίπτωση όμως, μην παίρνεται τα διάφορα σκευάσματα που κυκλοφορούν. Και ακόμα κι αν ακολουθείτε μία φυσική προσέγγιση για την ενίσχυση της σεξουαλικής σας επιθυμίας, καλό θα ήταν να συμβουλευτείτε πρωτίστως έναν ειδήμονα ιατρό (ουρολόγο ή γυναικολόγο-σεξολόγο) για να σας βοηθήσει στον εντοπισμό ενδεχομένως κάποιων σχετικών προβλημάτων, και να σας προτείνει αντίστοιχη θεραπεία στις υποκείμενες παθήσεις. Αν δεν τίθεται κάποιο παθολογικό πρόβλημα, και είναι θέμα καθαρά ψυχολογικό, η ψυχανάλυση και η ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία ενδείκνυνται για τη βελτίωση της σεξουαλικής υγείας, καθώς μπορεί να συνεισφέρουν και στην καλύτερη επικοινωνία με το σύντροφό σας.

Να θυμάστε ότι γνωρίζοντας τη ρίζα του προβλήματος στην ερωτική σας ζωή θα είναι πιο εύκολο να βρεθεί λύση!

 

Ζωγραφιά Αντωνιάδου MSc, υπ.PhD,

Ψυχαναλύτρια-Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας

www.zografia-andoniadou.gr

E-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Τηλ.: 697-1939249

Ζωγραφιά Αντωνιάδου

E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Fresh News

Το site morethanawoman.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη εμπειρία σας