Η δίαιτα της γλουτένης

Γράφτηκε από την  Απρ 06, 2017

Αποτελεσματική αλλά… δύσκολη! H αποφυγή της γλουτένης από το καθημερινό διαιτολόγιο μοιάζει με… διατροφική τάση!

Ρίχνοντας μια ματιά στα ράφια των σούπερ μάρκετ, θα δείτε ότι κυκλοφορούν πλέον πολλά προϊόντα που την έχουν αποκλείσει από τη σύστασή τους.

Επί της ουσίας, η γλουτένη είναι η πρωτεΐνη που υπάρχει στο σιτάρι, καθώς και σε άλλα δημητριακά, όπως το κριθάρι και η σίκαλη, αλλά τα τελευταία χρόνια χρησιμοποιείται ως πρόσθετο από τη βιομηχανία τροφίμων, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί η κατανάλωσή της. Η γλουτένη, όμως, έχει κατηγορηθεί για μια σειρά γαστρεντερικών προβλημάτων, αλλά έχει συνδεθεί και με την αύξηση του βάρους. Στην γλουτένη, εξάλλου, οφείλεται το «φούσκωμα» του ζυμαριού του ψωμιού και είναι πολλοί εκείνοι που της προσάπτουν και το «φούσκωμα» της σιλουέτας μας!

Πού υπάρχει γλουτένη;

Όπως προαναφέραμε, η γλουτένη συναντάται σε υψηλή περιεκτικότητα στα δημητριακά, όπως το σιτάρι, το κριθάρι και η σίκαλη. Αυτομάτως, αυτό σημαίνει ότι «κρύβεται» σε πάρα πολλά τρόφιμα και είναι ιδιαίτερα δύσκολο να την αποφύγουμε.

Τρόφιμα τα οποία περιέχουν γλουτένη είναι:

√ τα ζυμαρικά

√ το ψωμί (σίκαλης, από κριθάρι ή σιτάρι)

√ ό,τι περιέχει βύνη (για παράδειγμα, η μπύρα)

√ τα cornflakes

√ τα κρουτόν, τα κράκερ, τα μπισκότα

√ τα κέικ

√ οι πίτσες

√ τα κατεργασμένα κρέατα (αλλαντικά)

√ οι έτοιμες σάλτσες (όπως επίσης και η μαγιονέζα, το κέτσαπ, η μουστάρδα και, φυσικά, η σόγια σος)

√ οι σοκολάτες

√ τα παναρισμένα τρόφιμα

√ οι επεξεργασμένοι ξηροί καρποί κ.α.

 

Ποια τρόφιμα δεν την περιέχουν;

√ τα φρούτα

√ τα λαχανικά

√ τα γαλακτοκομικά προϊόντα

√ τα αυγά

√ τα φασόλια

√ το κόκκινο κρέας και το κρέας των πουλερικών

√ το ρύζι, το άγριο ρύζι και οι ρυζογκοφρέτες

√ το καλαμπόκι

√ οι πατάτες κ.α.

Είναι εμφανές, λοιπόν, ότι δεν είναι απλό να «κόψει» κανείς τη γλουτένη. Ακόμα κι αν αισθάνεστε επιτακτική την ανάγκη να «χάσετε» κιλά, η στέρηση αρκετών τροφίμων μαζικής κατανάλωσης ίσως σας «βγάλει» σύντομα από το πρόγραμμά σας. Εξάλλου, τα χωρίς γλουτένη σιτηρά είναι συνήθως χαμηλά σε φυτικές ίνες και βιταμίνη Β, ενώ πολλά από τα τρόφιμα που δεν περιέχουν γλουτένη, περιέχουν ταυτόχρονα παραπάνω συντηρητικά, ζάχαρη και λιπαρά.

Αν, όμως, αισθάνεστε κόπωση ή και έντονες ζαλάδες ή υποφέρετε από πόνους στην κοιλιά, τότε πραγματικά αξίζει να δοκιμάσετε να ακολουθήσετε μια διατροφή χωρίς γλουτένη. Ένα ποσοστό ανθρώπων της τάξης περίπου του 6% δεν μπορεί να καταναλώσει την γλουτένη λόγω δυσανεξίας προς τη συγκεκριμένη πρωτεΐνη που ονομάζεται κοιλιοκάκη. Εκδηλώνεται κυρίως με εντερικά προβλήματα, διάρροια και έλλειψη ενέργειας, οπότε θα χρειαστείτε τη συμβουλή του γιατρού σας.

Πάντως, οι διαιτολόγοι υποστηρίζουν ότι μια διατροφή χωρίς ή με περιορισμένη γλουτένη, μπορεί να μας ωθήσει σε μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά, σε συνδυασμό με άπαχα κρέατα, αυγά και φασόλια. Και τότε, τα αποτελέσματα θα είναι σίγουρα θετικά τόσο ως προς την υγεία σας όσο προς… το δείκτη της ζυγαριάς!

Δώρα Ρουμελιώτη

E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Fresh News

Prev Next

Το site morethanawoman.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη εμπειρία σας