Δίαιτες αποτοξίνωσης: Αξίζει να ασχοληθείτε;

Γράφτηκε από την  Ιαν 22, 2018

Η φιλοσοφία πίσω από τις δίαιτες αποτοξίνωσης έγκειται στο ότι χρειαζόμαστε να αποβάλλουμε τις «τοξίνες» από τον οργανισμό μας προκειμένου να παραμείνουμε υγιείς.

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε μπει στον πειρασμό να ακολουθήσουμε μια τέτοια δίαιτα μετά από υπερκατανάλωση.

Ισχυρισμοί

Οι δίαιτες αυτές ισχυρίζονται: γρήγορη απώλεια βάρους, βελτίωση της πέψης, βελτίωση της όψης και της υγείας των μαλλιών, νυχιών και του δέρματος, ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, μείωση ή εξαφάνιση της κυτταρίτιδας.

Αναγνωρίζοντας μια τέτοια δίαιτα

Μια δίαιτα αποτοξίνωσης μπορεί να διαρκέσει από μια μέρα έως ένα μήνα και συνήθως περιλαμβάνει τα εξής:

Γρήγορη, σχεδόν μαγική, απώλεια βάρους

Κατανάλωση μόνο φρούτων και λαχανικών

Νηστεία για μικρή περίοδο

Αποφυγή των υδατανθράκων και των γαλακτοκομικών

Κατανάλωση περιορισμένης ποικιλίας τροφίμων

Αποφυγή της καφεΐνης και του αλκοόλ

Μια αλήθεια για κάθε μύθο

Μύθος: Ο οργανισμός συσσωρεύει τοξίνες, τις οποίες πρέπει να αποβάλλει για να μην αρρωστήσουμε. Η δίαιτα αποτοξίνωσης βοηθάει στην αποβολή τέτοιων τοξικών και άχρηστων ουσιών.

Αλήθεια: Παράλογο και μη επιστημονικό. Αν ο ανθρώπινος οργανισμός συσσώρευε τόσες τοξίνες, τότε θα αισθανόμασταν συνέχεια άρρωστοι. Στην πραγματικότητα, όταν βρισκόμαστε σε κατάσταση νηστείας, ο οργανισμός παράγει χημικές ουσίες που λέγονται κετόνες. Οι κετόνες οδηγούν σε ναυτία, αδυναμία, πονοκέφαλο, δυσάρεστη αναπνοή, ευερεθιστικότητα. Επιπλέον, ο οργανισμός μας έχει προνοήσει να αποβάλλει τα άχρηστα και επιβλαβή προϊόντα. Εξάλλου ποιος ο λόγος να τρέχει κανείς καθημερινά στην τουαλέτα;

Μύθος: Για να αποτοξινωθούμε χρειαζόμαστε μόνο φρούτα και λαχανικά.

Αλήθεια: Φυσικά τα φρούτα και τα λαχανικά περιέχουν βιταμίνες, αντιοξειδωτικά, ιχνοστοιχεία φυτικές ίνες και αποτελούν σημαντικό μέρος μιας ισορροπημένης δίαιτας. Οι επιστήμονες στο χώρο της διατροφής συστήνουν την καθημερινή κατανάλωση τουλάχιστον 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών στο πλαίσιο ισορροπημένης διατροφής. Η αποκλειστική κατανάλωση φρούτων και λαχανικών ακυρώνει την έννοια της ισορροπίας, δε νομίζετε;

Μύθος: Ο οργανισμός χρειάζεται να αποτοξινωθεί από γαλακτοκομικά προϊόντα ή τρόφιμα που περιέχουν σιτάρι.

Αλήθεια: Εάν απομακρύνουμε αυτά τα τρόφιμα από το διαιτολόγιό μας, μήπως πάλι χάνουμε την ισορροπία; Τα τρόφιμα αυτά περιέχουν σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Δεν είναι απαραίτητο και πιθανά να είναι επικίνδυνο να τα απομακρύνουμε από τη διατροφή μας. Αν έχετε υποψίες ότι είστε έχετε δυσανεξία ή είστε αλλεργικός/ή στα γαλακτοκομικά προϊόντα, στο σιτάρι ή σε όποιο άλλο τρόφιμο απευθυνθείτε σε ειδικό γιατρό. Αν γίνει σχετική διάγνωση και δεν μπορείτε να χειριστείτε την κατάσταση μόνοι σας μπορείτε να απευθυνθείτε σε κάποιο διαιτολόγο-διατροφολόγο για να σας καθοδηγήσει.

Μύθος: Αποφυγή της καφεΐνης και του αλκοόλ

Αλήθεια: Υπάρχει κάποιο νόημα στον περιορισμό της υπερβολικής πρόσληψη της καφεΐνης και του αλκοόλ. Γιατί στην υπερβολική πρόσληψη δεν μπορεί να υπάρξει η ισορροπία.

Μύθος: Γρήγορη απώλεια βάρους.

Αλήθεια: Γρήγορη επανάκτηση του χαμένου βάρους όταν θα τελειώσετε τη δίαιτα αποτοξίνωσης και επιστρέψετε στις παλιές σας συνήθειες. Θα είστε και τυχεροί αν δεν πάρετε περισσότερα κιλά από όσα χάσατε.

Ασφαλής απώλεια βάρους θεωρείται η απώλεια 500-1000 γραμμαρίων την εβδομάδα. Για τη διατήρηση των χαμένων κιλών είναι απαραίτητη η αλλαγή του τρόπου συμπεριφοράς απέναντι στο φαγητό ώστε μετά να μην επιστρέψουμε στις παλιές μας συνήθειες. Ισορροπία και αλλαγή επομένως είναι οι μαγικές λέξεις γιατί μαγική δίαιτα δεν υπάρχει .

Μύθος: Η λέξη «αποτοξίνωση» είναι μια πολύ διάσημη λέξη στον κόσμο της δίαιτας και του αδυνατίσματος.

Αλήθεια: Δυστυχώς, το παραπάνω είναι αλήθεια και όχι μύθος. Γιατί μια τέτοια δίαιτα γνωρίζει η μαμά μου, η φίλη μου, η φίλη του φίλου μου, η διάσημη ηθοποιός, ο δήθεν ειδικός. Ο διαιτολόγος που επιμένει στις βασικές αρχές της ισορροπημένης διατροφής, θα είναι τρελός ο επιστήμονας!

Να μην δοκιμάσω μια τέτοια δίαιτα;

Φυσικά μπορείτε να τη δοκιμάσετε για μια εβδομάδα αν θέλετε να χάσετε 7 μέρες. Αν θέλετε να χάσετε τον/την αγαπημένο/η σας λόγω δυσάρεστης αναπνοής, Αν θέλετε να πάρετε άδεια από την δουλειά σας λόγω πονοκεφάλων και αίσθηση αδυναμίας. Αν θέλετε να χάσετε μυϊκό ιστό και μετά να αποκτήσετε περισσότερο λίπος. Μην πείτε όμως μετά «…φταίει ο μεταβολισμός μου…»

Η παρακάτω προσπάθεια όμως αξίζει…

Αν θέλετε να αποκτήσετε υγιές βάρος …

εφαρμόσετε ισορροπία στη διατροφή σας με ψάρι, άπαχο κρέας, ημίπαχα γαλακτοκομικά, τρόφιμα ολικής αλέσεως και τουλάχιστον 5 μερίδες από όλα τα φρούτα και λαχανικά καθημερινά.
ασκηθείτε.. λίγο στην αρχή, περισσότερο στη συνέχεια
προσέξετε λίγο καλύτερα αυτές τις μερίδες και ο οργανισμός σας θα αποτοξινώνεται με τον καλύτερο τρόπο!

Μελίνα Δημητρίου, MMedSci

Κλινική Διαιτολόγος–Διατροφολόγος

Υπ. Διδάκτωρ M.Sc. in Human Nutrition with specialisation in Clinical Nutrition

Γραφείο: Μιαούλη 21, Γέρακας

2106654002

Γραφείο: Ελ. Βενιζέλου 38Β, 15341, Αγία Παρασκευή

2106545240

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

morethanawoman

E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Fresh News

Το site morethanawoman.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη εμπειρία σας