Θες να καις περισσότερο; Να γιατί πρέπει να επιλέξεις τη βραδινή άσκηση

Γράφτηκε από την  Μαϊ 17, 2017

Γιατί με τη βραδινή άσκηση καις περισσότερο και αυξάνεις την αντοχή σου;

Μήπως ήρθε η στιγμή να δοκιμάσεις τη νυχτερινή άσκηση έξω; Βγες βραδάκι για να τρέξεις ή να κάνεις ποδήλατο και δε θα απολαύσεις μόνο τη δροσιά, αλλά πιθανότατα θα δεις και καλύτερα αποτελέσματα. «Η αγχολυτική επίδραση ενός νυχτερινού τρεξίματος είναι αποδεδειγμένη» σημειώνει ο Ιάσονας Γαργαλιάνος, personal trainer.

«Μετά από μια πολύ κουραστική μέρα σωματικά και ψυχολογικά, μας δίνει τη δυνατότητα να καθαρίσουμε το μυαλό μας από ό,τι μας βασανίζει, να ηρεμήσουμε και να κοιμηθούμε ελεύθεροι από οποιοδήποτε άγχος και πίεση».

Και δεν είναι μόνο αυτό: Όταν κάποιος γυμνάζεται αργά το απόγευμα, μπορεί να αποδώσει έως και κατά 20% περισσότερο απ’ όσο το πρωί, διαπιστώθηκε σε έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism.

«Το σώμα σου έχει μεγαλύτερη ικανότητα να παράγει ενέργεια το βράδυ, χάρη στη γρηγορότερη πρόσληψη οξυγόνου που διατηρεί για περισσότερη ώρα τα αναερόβια αποθέματα του σώματός σου και την αναεροβική σου ικανότητα (η ποσότητα ενέργειας που μπορείς να παράξεις χωρίς να χρησιμοποιήσεις οξυγόνο) και κορυφώνεται αυτή την ώρα» εξηγεί ο David W. Hill, συγγραφέας της μελέτης.

Η βραδινή άσκηση αυξάνει, επίσης, τα επίπεδα της κορτιζόλης και της θυροτροπίνης, δύο ορμονών βασικών για το μεταβολισμό της ενέργειας, περισσότερο απ’ όσο αν γυμναζόσουν οποιαδήποτε άλλη ώρα της ημέρας, σύμφωνα με μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Σικάγου. «Όταν η κορτιζόλη σου είναι όλη τη μέρα ανεβασμένη εξαιτίας του άγχους, μπορεί να αυξήσει την αποθήκευση του κοιλιακού λίπους.

Την ώρα όμως της άσκησης η κορτιζόλη αλλάζει δράση και καίει το λίπος, καθώς διασπά πιο αποτελεσματικά τους υδατάνθρακες» επισημαίνει ο Ιάσονας Γαργαλιάνος. Με άλλα λόγια, σε βοηθά να κάψεις πολύ περισσότερες θερμίδες.

Σε άλλη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Journal of Sports Medicine and Physical Fitness, συγκρίθηκαν γυναίκες που περπατούσαν το πρωί με άλλες που έκαναν την ίδια μορφή άσκησης το βράδυ και βρέθηκε πως, παρότι οι γυναίκες στις δύο ομάδες είχαν περίπου την ίδια ημερήσια θερμιδική πρόσληψη, εκείνες που περπατούσαν προς το τέλος της ημέρας έκαιγαν συνολικά περισσότερο λίπος. Γιατί;

«Οι άνθρωποι που ασκούνται βράδυ έχουν μεγαλύτερη καταστολή πείνας και μετά την προπόνηση προτίμησαν γεύματα πλούσια σε πρωτεΐνη, ενώ επιθυμούσαν το γεύμα με τις περισσότερες θερμίδες το πρωί. Φαίνεται πως αυτές οι δύο διαφορές είχαν προστατευτική δράση απέναντι στην αύξηση του λίπους» επισημαίνει η Andrea Di Blasio, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.

 

 

Βίκυ Πασχάλη

Πηγή: shape.gr

Συνεργάστηκε ο Ιάσονας Γαργαλιάνος, personal trainer (www.personalcoach.gr).

morethanawoman

E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Fresh News

Το site morethanawoman.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη εμπειρία σας