5 (άγνωστοι) λόγοι και 5 (απλοί) τρόποι να κόψεις το τσιγάρο!

Γράφτηκε από την  Μαϊ 31, 2016

Ο Όσκαρ Γουάιλντ είχε πει «Δεν καταλαβαίνω γιατί λένε ότι το να κόψεις το τσιγάρο είναι δύσκολο. Εγώ το έχω κάνει τουλάχιστον 50 φορές!». Αν είσαι κι εσύ από αυτούς που θέλουν, αλλά δεν μπορούν, διάβασε και μπορεί να αλλάξεις γνώμη...

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος (31 Μαίου) συγκεντρώσαμε πέντε λόγους υγείας οι οποίοι είναι σοβαροί, αλλά όχι πολύ γνωστοί και πέντε τρόπους οι οποίοι, σύμφωνα με κορυφαίους ψυχολόγους, μπορούν να βοηθήσουν ουσιαστικά στο να απελευθερωθούμε από αυτόν τον εθισμό.

ΛΟΓΟΙ ΥΓΕΙΑΣ

1. Alzheimer: Επιταχύνεται η εμφάνιση πνευματικών ασθενειών.
Μεγάλη έρευνα του Erasmus University Medical Center στην Ολλανδία, ανάμεσα σε 9.200 γυναίκες και άντρες άνω των 65 ετών (καπνιστές και μη) απέδειξε ότι όσοι είναι συστηματικοί καπνιστές έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να εκδηλώσουν Αλσχάιμερ και άλλες πνευματικές ασθένειες, ακόμα και χωρίς οικογενειακό ιστορικό. Το κάπνισμα επιβαρύνει τις αρτηρίες και δημιουργεί συνθήκες για θρομβώσεις και εγκεφαλικά επεισόδια.

2. Καρκίνος του μαστού: Παίζει μεγαλύτερο ρόλο από όσο πίστευαν οι ειδικοί.
Έρευνα του 2004 ανάμεσα σε 116.400 γυναίκες (καπνίστριες και μη) μεταξύ του 1996 και 2000, απέδειξε ότι νόσησαν 2000 γυναίκες. Από αυτές, οι καπνίστριες είχαν κατά 30% μεγαλύτερες πιθανότητες από τις μη καπνίστριες. Ειδικότερα, γυναίκες που είχαν αρχίσει το κάπνισμα πριν από την ηλικία των 20 ή τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την πρώτη τους εγκυμοσύνη, ή όσες κάπνιζαν περισσότερα από ένα πακέτο τσιγάρα την ημέρα.

3. Λύκος: Ευνοείται η εμφάνιση αυτοάνοσων νοσημάτων.
Ερευνητές του Χάρβαρντ έλεγξαν 9 νέες έρευνες για τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στο συστηματικό κάπνισμα και την εμφάνιση Ερυθρηματώδους Λύκου. Αυτή η ασθένεια προκαλεί λοιμώξεις, δερματικούς ερεθισμούς και πόνο. Τα συμπτώματα διαφέρουν από ανώδυνα μέχρι απειλητικά για τη ζωή του ασθενούς. Η καλή είδηση είναι ότι αν κάποιος κάψει το τσιγάρο μειώνει και τις πιθανότητες για εκδήλωση αυτοάνοσου νοσήματος άμεσα, σύμφωνα με τους ειδικούς.

4. Σύνδρομο Αιφνίδιου Βρεφικού Θανάτου (SIDS) Διπλασιάζεται ο κίνδυνος.
Ευρωπαίοι ερευνητές σύγκριναν 745 περιπτώσεις SIDS με 2.400 βρέφη και ανακάλυψαν ότι περίπου το 16% των θανάτων προερχόταν από μωρά που κοιμούνταν στο ίδιο κρεβάτι με τη μητέρα τους, η οποία ήταν καπνίστρια. Και μόνο το κάπνισμα κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης διπλασιάζει την πιθανότητα ενός Αιφνίδιου Θανάτου. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η καλύτερη λύση είναι «να κοιμάται το βρέφος ανάσκελα και χωρίς βαριά σκεπάσματα, σε χώρο όπου δεν καπνίζει κανείς». Ποτέ μαζί σας, στην κρεβατοκάμαρα, αν είστε καπνιστές, λοιπόν.

5. Τύφλωση: Αυξάνεται η πιθανότητα εκφύλισης της ωχράς κηλίδας.
Οι τακτικοί καπνιστές έχουν 4 φορές μεγαλύτερο κίνδυνο να εκδηλώσουν εκφύλιση ωχράς κηλίδας. Αν, όμως, κόψουν το τσιγάρο, οι πιθανότητες μειώνονται. Αυτή η ασθένεια συνδέεται και με την ηλικία και επηρεάζει την 'κεντρική» όραση με αποτέλεσμα να μην μπορεί κανείς να διαβάσει, να οδηγήσει ή ακόμα και να αναγνωρίσει πρόσωπα. Αν και δεν είναι γνωστοί όλοι οι λόγοι εμφάνισης της ασθένειας οι έρευνες δείχνουν ότι το κάπνισμα είναι ένας από αυτούς.

ΤΡΟΠΟΙ

1. Βρες τον δικό σου λόγο
Εντάξει, θέλεις να κόψεις το τσιγάρο, αλλά η γνωστή φράση «κάνει κακό στην υγεία» δεν σε βοηθάει πολύ. Βρες έναν πραγματικά καλό λόγο για σένα, ακόμα και αν ακούγεται πολύ ανόητος στους γύρω σου. Παράδειγμα: «Θέλω να δείχνω πιο νέα», ή «δεν θέλω τα παιδιά μου να είναι παθητικοί καπνιστές», ακόμα και «γλυτώνω πολλά χρήματα κάθε μήνα»...

2. Μην το κόβεις μαχαίρι!
Η εικόνα στο μυαλό σου είναι πάντα η ίδια. Σηκώνεσαι ένα πρωί, τσαλακώνεις αποφασιστικά το πακέτο τσιγάρων που είναι δίπλα σου, πετάς από το παράθυρο τον αναπτήρα και μετά... ζεις όπως στις διαφημίσεις. Η πραγματικότητα έχει δείξει ότι, όταν κόβουμε το κάπνισμα μόνοι μας, καλό είναι να μην στρεσάρουμε τον οργανισμό (και τον εγκέφαλό μας) από την στέρηση. Τα συμπτώματα είναι έντονα και συνήθως μας αναγκάζουν να ξαναγυρίσουμε γρήγορα στον εθισμό μας.

3. Απόφυγε άλλους εθισμούς!
Κάποιες δραστηριότητες σε κάνουν να αναζητάς την νικοτίνη περισσότερο. Το αλκοόλ, ας πούμε. Το ίδιο και ο καφές. Οπότε, μια καλή λύση είναι να προσπαθήσεις να βγαίνεις λιγότερο τα βράδια, ώστε να μην πίνεις πολύ. Ακόμα μπορείς να αντικαταστήσεις τον πρωινό καφέ με τσάι ή άλλο αφέψημα. Εδώ που τα λέμε, αν χαλάσει όλη η πρωινή απόλαυση καφές-τσιγάρο τα πράγματα γίνονται πιο εύκολα. Όσο για το τσιγάρο μετά το φαγητό, δοκίμασε μια τσίχλα.

4. Καθάρισε το σπίτι (και το γραφείο σου)
Όταν το πάρεις απόφαση, καθάρισε το σπίτι, πλύνε τις κουρτίνες, πέτα τα τασάκια, αέρισε καλά το καθιστικό και αέρισε τα σεντόνια. Ένα ακόμα μυστικό είναι να λύνες καλά όλες τις λάμπες του σπιτιού. Κολλάει επάνω ο καπνός και κάθε φορά που τις ανάβεις, μυρίζουν. Κάνε, τέλος πάντων, ό,τι πιστεύεις πως θα αλλάξει την ατμόσφαιρα του χώρο, θα την αρωματίσει και θα σε κάνει να μην θέλεις ξανά την θολή, γεμάτη καπνό ατμόσφαιρα.

5. Κινήσου!
Έρευνες αποδεικνύουν ότι η σωματική δραστηριότητα μειώνει αρκετά την ανάγκη για νικοτίνη. Και αυτό, γιατί απελευθερώνονται με την άσκηση ενδορφίνες, οι οποίες φτιάχνουν τη διάθεση και βοηθούν την αποφασιστικότητά σου να πετύχεις. Όποτε έχεις ακατανίκητη όρεξη για ένα τσιγάρο βγάλε το σκύλο βόλτα, περπάτησε δύο τρία τετράγωνα στην γειτονιά σου, ακόμα και το να κοιτάζεις βιτρίνες είναι καλύτερη λύση από το κάπνισμα. Και, θυμήσου, ότι με τα ευρώ που θα σου περισσεύουν μπορείς ακόμα και να αγοράσεις τα καλοκαιρινά πέδιλα που θέλεις. Tέλειο;

Άννα Κουβαρά

E-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Fresh News

Prev Next

Το site morethanawoman.gr χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη εμπειρία σας